imkforlag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Bröllopsdag och besök i Blekinge, Räntemåla.

Av Inga Holm - 10 maj 2011 21:37

Vilken härlig helg! Det började på fredag kväll. Barnen med familjer bjöd på tre-rätters middag. Lufttorkad skinka med honungsmelon, goda hasselbackspotatisar till grillat kött, lamm, vildsvin och nötkött. Mums! En jättegod pannacotta med hallon som dessert. Mycket gott och trevligt! Vi var hos Camilla och Erik som har en stor altan. Där satt vi hela kvällen och njöt.

Lördag middag åkte vi iväg med husbilen till Räntemåla i Blekinge. Perry var med och han skötte sej jättebra!

När vi kom fram bjöd min systerson Bosse och hans fru Eva-Britt på tjälknöl av hjort. Mycket gott igen! (man blir ju inte smal precis av så mycke god mat...)

Vi sov skönt i husbilen. Men vi höll oss under täcket, vi fick inte igång värmepumpen...men så var det också första resan med husbilen. På söndagsmorgonen fixade Åke både värmen och varmvattnet.

Sen var det dags för "Älgsläpp". Grannen Karl-Göran och hans hustru Kerstin har 11 st älgar och tar emot besökare. Detta var en liten försmak inför säsongen. 14.00 åkte K-G ut med mat till älgarna och de ca 450 besökarna fick se älgarna på nära håll.

Jag berättade sagor om älgen Gruffe och sålde böcker.

Eva-Britt, Bosse och deras goda vänner sålde grillad korv och kaffe med dopp.

På vägen ner till Blekinge levererade jag böcker till Grönåsens älgpark och på söndagen till Laganlands älgpark. Det var en resa med nytta och nöje. (mest nöje)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga Holm - 10 maj 2011 21:24

  Lunchen serverad.   Gustav gillar att gosa...   Älgen Gustav som gillar bananer.   Våran Perry!   Tänk att vi varit gifta i 40 år!   En del av våra juvelerTänk att vi varit gifta i 40 år!   Våra barn överraskade med en  fantastiskt god middag! K...

Av Inga Holm - 29 april 2011 14:25

  Min käre man och våran fina husbil! Det ska bli så roligt att åka på utflykter och jag ska träna ochlära mej köra den!   Saga och Nils plockar vitsippor. Jag älskar vitsippor, så himla fint nu i backarna fulla av vitsippor!   Min hjälpreda i trädg...

Av Inga Holm - 27 april 2011 18:04

Vilken underbar påsk vi haft. Kan inte komma ihåg en vackrare någonsin! Perry är gosig men tyvärr inte rumsren än...han lägger gärna av små "kluttar" på mjuka mattan, så nu har jag begränsat utrymmet för honom. Det är lättare att stryra honom när h...

Av Inga Holm - 27 april 2011 17:57

        Perry 12 veckor gammal. Grannens vackra magnolia! ...

Av Inga Holm - 19 april 2011 11:12

  Min goe Perry. Detta foto tog jag hos uppfödaren, Karin Westervald Rävlanda.   Slöjdmässan i Ljungstorp   Doktorn som opereade mej. ...

Presentation

Inga Holm IMK förlag. Jag skriver och illustrerar barnböcker.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards