imkforlag

Alla inlägg under januari 2011

Av Inga Holm - 30 januari 2011 10:47

  

Av Inga Holm - 30 januari 2011 10:34

Nu tror jag att Guldkrabban Albert har fått sin "makeover". Har kollat massor av bilder på krabbor. Vilken tur att google finns! En bild på en riktig krabba + fantasi och  Albert är "född" När jag har en bild klar ska jag försöka lägga ut den. Idag har jag försökt lägga ut en bild på mina äldsta barnbarn, Gustaf och Emilia. Alla tiders tonåringar!

Inatt har Klara 10 mån sovit över hos mormor och morfar. Det gick jättebra. Hon är så mysig och go med full fart i.(120 "knöck") Hon gillar när jag spelar på gitarren och sjunger. Det gillar jag också och resten av mina barnbarn, Nils, Ebba, Saga, Hilm och Majken! Jag har det bra som har alla inom 3 km räckvidd! Då ses vi i små portioner ofta! Skönt att ha möjligheten att jobba hemma...

Av Inga Holm - 24 januari 2011 15:05

Nu har jag beställt en valp fr cockerpootiken Smilla. Kanske föds den till helgen. Jättespännande! Det spelar ingen roll om det blir en tik eller hanhund. Det ska bli så mysigt, valpen ska få sova i min säng. Åtmonstone den första tiden. Numera har jag eget sovrum, mycke skönt! Jag kan läsa så länge jag vill, slipper bli väckt av snarkljud, slipper lyssna på klckradion mellan 06.00-07.00

   Om det lyckats har jag fått in en bild på min 3:e bok.Annars försöker jag en annan dag. 

Av Inga Holm - 18 januari 2011 21:21

Nu har jag varit och träffat mina målarvänner. Trevligt! Började med att läsa min nya saga om Guldkrabban Albert för dem. De gillade den. Nu har jag börjat leta i huvudet efter ideer till bilder. Det är himla kul! Fast det tar mycket tid att måla bilderna...

Idag fick jag ett telefonsamtal från Värmland. Jag är godkänd att få vara med och sälja mina böcker på Hantverksmässan i Brunskog. Det ska bli spännande!  

Här är en bild som jag målade i höstas. Det är ett motiv från Lofoten. Där är det underbart vackert!


Av Inga Holm - 17 januari 2011 18:43

Nu är den klar, sagan om Guldkrabban Albert. Fast det största jobbet är kvar...alla bilderna jag ska måla. Det får bli morgondagens uppgift. Då ska jag träffa mina målarvänner. Vi ses alltid varannan tisdag kväll. Det är inspirerande att träffa vänner som "ser" med samma ögon som jag. Vi bollar ideer òch målar, fikar och har det trevligt.

Idag har jag varit på promenad utan att vara rädd för halka. Skönt! Nu är det inte mycke is kvar på vägarna.Bilden här är från ett studiebesök i våras. Vi i Varnhemsgruppen brukar hitta på lite utflykter då o då.   

Av Inga Holm - 17 januari 2011 10:31

Av Inga Holm - 17 januari 2011 10:28

Nu är den på gång! Ska strax skriva ner min nya saga om "Guldkrabban Albert" Samtidigt lyssnar jag på underbar musik av Norah Jones via min iphone o harman/cardon. Jag njuter!

Av Inga Holm - 15 januari 2011 10:00

Presentation

Inga Holm IMK förlag. Jag skriver och illustrerar barnböcker.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards