imkforlag

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Inga Holm - 27 februari 2011 18:19

Nu har en vecka gått sen vi var i fjällen. Inte trodde jag att det skulle gå så bra att bo 6 vuxna och 4 barn i samma lägenhet. Men det gjorde det. Vi hade jättetrevligt! Och ändå fick 6 av oss magsjuka...men inte samtidigt som tur var. Så vi fixade även det galant.

Småbarnsföräldrarna fick sovrummen med dubbelsängar och vi "gamle" Tog ett rum med våningsäng. Jag har lite ont i en höft och var därför lite avvaktande mot att klättra upp...men min Åke är ännu stelare än jag, så jag klättrade upp i sängen bara. Det blev ingen skön natt...madrassen var gropig, tunn och illvarm. Resten av veckan sov jag "skaffötters" med gubben och det funkade alldeles utmärkt! Den nedre sängen var ganska bred och madrassen var riktigt skön!

Den bästa dagen var på lördagen. Underbart väder och en härlig tur på fjället! Vi hade med oss fika som vi mumsade på i grillkåtan. Va härligt det är med orörda, vita, vackra vidder!

Idag har vi ätit slottstek och fantiserat om nästa års fjällresa. Vi får se var vi hamnar. Kul om Arvid och Cissi och barnen också kan följa med då.


Av Inga Holm - 27 februari 2011 18:13

        

Presentation

Inga Holm IMK förlag. Jag skriver och illustrerar barnböcker.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards